Elena-Laura Tăbăcaru

1 iulie 2018

Dupa un drum lung si solicitant, am ajuns in legendarul oras Nafplio din Grecia. Aici voi participa impreuna cu colega mea, Aurelia, la cursul de formare Designing Inclusive Educational Environments, in cadrul proiectului Erasmus+.

2 iulie 2018

Cursul se desfasoara in biblioteca din incinta National Gallery of Nafplio.

Suntem zece oameni minunati veniti din Ungaria, Slovenia, Romania, Finlanda si Irlanda, dornici sa impartasim din experienta lucrului cu copiii proveniti din medii educationale diferite.

Dupa ce ne-am prezentat, Dimitris Zisimopoulos, formatorul nostru de curs, a facut o ampla introducere in tematica si programul cursului.

S-a discutat despre importanta diversitatii, egalitatii si incluziunii, apoi s-au definit conceptul de educatie incluziva, principiile si valorile cheie ale procesului de incluziune.

3 iulie 2018

Astazi am aflat aspecte inedite privind complexitatea sistemului de ingrijire si management a grupurilor dezavantajate din diverse tari europene.

S-a discutat despre modalitatile de identificare si inlaturare a obstacolelor privind accesul la educatie al tuturor copiilor, aplicarea unor metode diferentiate in predare, precum si despre resursele de care ar fi nevoie pentru o educatie de calitate intr-o “scoala pentru toti”.

4 iulie 2018

Excursie la Hydra and Spetses Islands – o calatorie de vis cu nava de croaziera Pegasus Cruise.

5 iulie 2018

Dezbatere si schimb de bune practici despre lectii/activitati care sprijina cresterea diversitatii si imbunatatirea conditiilor din salile de curs contemporane, modalitati de evaluare diferentiate.

6 iulie 2018

Dezbatere despre colaborarea si predarea in parteneriat in cadrul comunitatilor scolare (profesori, profesori asistenti, ingrijitori, voluntari) pentru a stabili un cadru de valori si practici incluzive.

Dezvoltarea unor strategii, resurse de invatare si instrumente de evaluare prin activitati practice diferentiate, adaptate necesitatilor fiecarui elev.

7 iulie 2018

Astazi am invatat sa folosim instrumente de Tehnologia Informatiei si Comunicarii, utile pentru crearea de continuturi care sa se adapteze la cresterea diversitatii in clasa (lectii si activitati, curriculum adaptat, instrumente alternative de evaluare).