Aurelia Florescu

1 iulie 2018

Am pornit la drum, impreuna cu colega mea Laura, spre sesiunea de formare “Designing Inclusive Educational Environments”, din cadrul Proiectului Erasmus +, in fermecatorul oras Nafplio, Grecia!

Dupa un lung drum maginit de leandri si frumoasele flori de boungainvillea (floarea de hartie), trecand printre livezile de maslini si pini, am ajuns la destinatie, Nafplio, Grecia.

Un oras cochet, impresionant si foarte primitor.

Abia asteptam intalinirea de maine. Azi, doar plimbarea!

2 iulie 2018

Azi a fost prima zi de curs.

Ne-am cunoscut colegii din celelalte tari participante la acest curs: Irlanda, Finlanda, Slovenia si Ungaria si nu in ultimul rand profesorul Dimitris Zisimopoulos de la Universitatea din Nicosia.

A fost o zi foarte interesanta, in care ne-am cunoscut atat personal cat si profesional si am participat la dezbateri pe tema incluziunii.

Atmosfera a fost foarte calda, deschisa si prietenoasa. Am aflat foarte multe informatii depre sistemele de invatamant din celelalte tari participante.

Asteptam cu nerabdare sesiunile urmatoare.

3 iulie 2018

Azi am continuat “calatoria” prin lungul proces de incluziune.

Am impartasit , pe tot parcursul cursului, cu colegii din celelate tari participante experientele privind incluziunea tuturor elevilor.

Formatorul nostru, Dl. Dimitris Zisimopoulos, pe langa aspectele teoretice, ne-a prezentat si o scoala incluziva din Portugalia.

De asemeni, am avut ocazia sa vizitam frumoasa locatie in care se desfasoara cursul, Galeria Nationala de Arta, ghidati de doua studente la facultatea de arta care s-au oferit sa ne prezinte comorile artistice expuse.

Inca o zi plina de experiente noi!

4 iulie 2018

Astazi am avut parte de o surpriza minunata. Formatorul cursului, domnul Dimitris Zisimopoulos, ne-a oferit o zi deosebita. A organizat, pentru acet grup, o croaziera in insulele Hydra si Septsis.

Drumul cu ferry-boatul a fost relaxant, briza marii ne-a racorit cu generozitate, desi afara a fost foarte cald.

Frumusetea insulei insa m-a coplesit.  Locuintele asezate in forma de amfiteatru pe dealul pietros si sterp, magarusii ce asteptau cuminti sa fie luati la plimbare, marea de un albastru intens, creau un peisaj aparte, de o frumusete ireala.  Am luat-o la pas, printre stradutele inguste din piatra, admirand frumusetea locului si a magazinelor de suveniruri.

Urmatorul popas l-am facut pe insula Spetses. Dacă Hydra avea măgarii ca mijlocul principal de transport, Spetses te întâmpina încă din port cu o sumedenie de calești si scutere.  Aflasem că aici se află niște plaje superbe, dar timpul scurt  ne-a oprit să ne aventurăm prea tare. Ne-am plimbat un pic pe străduțe, am făcut poze și am admirat cladirile si magazinele de suveniruri.

A fost o experienta de neuitat.

5 iulie 2018

Am continuat lucrul pe perechi sau in grupuri, discutand despre Indexul inclusiunii – un document despre pasii ce trebuie sa-i urmeze o scoala pentru a deveni scoala incluziva. Un schimb de bune practici util, privind organizarea clasei si a invatarii.

6 iulie 2018

Astazi, am dezbatut modalitati de proiectare de lecții și activități care să sprijine creșterea diversității în sălile de curs, adaptări ale curriculumului, lecții și activități diferențiate, instrumente de evaluare alternative; utilizarea instrumentelor TIC pentru a sprijini toți elevii într-un cadru incluziv.

7 iulie 2018

Iata-ne ajunse la sfarsitul calatoriei noastre prin educatia incliziva,  calatorie care s-a desfasurat in frumosul oras Nafplio, Grecia.

Astazi am discutat despre diverse metode TIC, aplicate cu succes in alte tari, dar si la noi, care ajuta la integrarea cu succes a copiilor cu cerinte educationale speciale, in actul educatiei.

Am avut o surpriza placuta din partea colegei din Slovenia, Maya, care ne-a daruit un cadou realizat de copiii din clasa ei.

Cursul a insemnat foarte mult pentru mine, o experienta educativa de mare folos, un mod de a exersa cunostintele de limba engleza, de a schimba experiente educationale cu colegii din alte tari.

Consider ca toate experientele acumulate, ma vor ajuta sa-mi optimizez propria activitate, sa implementez in scoala si la clasa activitati care sa-i atraga si sa-i motiveze mai mult pe elevi, adica sa pornim impreuna pe drumul de a schimba scoala noastra intr- o “SCOALA PENTRU TOTI!”.

O experienta deosebita!