Implementare curs C3

Cursul de formare „Designing Inclusive Educational Environments”, s-a desfășurat în perioada 2-7 iulie 2018, în localitatea Nafplio, Grecia. Furnizorul de formare a fost Europass Teacher Academy din Florența, Italia.

La acest curs au participat două cadre didactice din școala noastră, respectiv profesor învățământ primar Tăbăcaru Elena-Laura și profesor de matematică Florescu Aurelia.

plan implementare C3 primar    plan implementare C3 gimnaziu

Implementare clase primare

Ziua Învățării Nonformale, octombrie 2018, clasa a II-a A, prof. înv. primar Tăbăcaru Elena-Laura

Jocuri de autocunoaștere și dezvoltare personală. Prin intermediul acestora, copiii învață să-și exprime valorile personale, emoțiile, se descoperă pe ei și mediul în care trăiesc. Calitățile și aptitudinile descoperite sunt cele care îi vor ajuta să-și formeze o imagine de sine realistă ce va sta la baza dezvoltării unei personalități armonioase.

100 de flori pentru România şi pentru Pace, septembrie 2018

De Ziua Internaţională a Păcii, elevii clasei a II-a A alături de colegii lor din alte clase participă la acţiunea „100 de flori pentru România şi pentru Pace” (voluntariat, donare, sădire de plante pentru înfrumuseţarea spaţiilor verzi din jurul şcolii).

Atelier creativ, Ştafeta Pictorilor, octombrie 2018, clasa a II-a A

Crosul Toamnei, octombrie 2018, clasa a II-a A

Atelier creativ, Sfârşit de toamnă, noiembrie 2018, clasa a II-a A

Vizionarea filmului de animaţie pentru copii „Inside Out” – Povestea unei fetiţe care învaţă să facă faţă provocărilor specifice vârstei cu ajutorul emoţiilor – noiembrie 2018, clasa a II-a A

Clubul de Lectură, noiembrie 2018, clasa a II-a A

Atelier creativ, Centenar România, noiembrie 2018, clasa a II-a A

Atelier creativ, Magia sărbătorilor de iarnă, decembrie 2018, clasa a II-a A

Secret Santa, decembrie 2018, clasa a II-a A

Micii Informaticieni, februarie 2019, clasa a II-a A

Elevii învaţă să utilizeze instrumente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicării în laboratorul de informatică al şcolii.

Atelier creativ, Minunile Primăverii, martie, aprilie 2019, clasa a II-a A

Metode activ-participative în orele de curs, martie 2019, clasa a II-a A

Atelier „Lumina Învierii prin ochii copiilor”, aprilie 2019 – clasa a II-a A

Partener educaţional: Muzeul Istoriei, Culturii şi Spiritualităţii Creştine de la Dunărea de Jos Galaţi. Coordonator: doamna Elena Panainte, restaurator bunuri culturale

Clubul de Lectură, aprilie 2019, clasa a II-a A

Metode interactive şi jocuri în aer liber, mai 2019, clasa a II-a A

„Ridică-te şi fă o diferenţă!” – mai 2019

Elevii clasei a II-a A (Prof.înv.primar Laura Tăbăcaru) au răspuns la întrebări despre visul lor în cadrul Iniţiativei Globale pentru Tineret, organizată de John Maxwell Team, cea mai puternică organizație de Leadership la nivel internaţional. Facilitator: Florin Talpeş – Trainer, Public Speaker, Business Coach certificat internaţional John Maxwell Team.

Prin jocuri interactive, copiii îşi formează o imagine de sine pozitivă, învaţă să se respecte pe ei înşişi şi pe ceilalţi şi îşi dezvoltă abilităţi de auto-conducere (self-leadership) şi dezvoltare personală. Ei sunt ajutaţi să înţeleagă necesitatea investiţiei de timp, resurse, talent, inteligenţă şi voinţă pentru a-şi urmări succesul în viaţă şi a obţine performanţe.

„Clasa mea, un Super-Erou!” – mai 2019

Cu ajutorul instrumentului de team building “Leadership GAME”, elevii clasei a II-a A învaţă cum pot rezolva conflictele şi cum să comunice cu oamenii provocatori. Jocul pune accent pe lucrul în echipă, comunicarea între membrii echipei, găsirea calităţilor membrilor echipei, pentru ca aceasta să fie un Super-Erou.

Vatra Meşteşugurilor, mai 2019, clasa a II-a A

Copiii şi părinţii acestora vizitează Muzeul Gospodăria Tradiţională “Vatra cu Dor” din comuna Tuluceşti, judetul Galati, unde ascultă povești adevărate despre tradițiile locale și participă la ateliere de meșteșugărit. Ei învaţă de la meşterii populari să confecționeze măști, să modeleze lutul şi să ţeasă la război. Activitatea se încheie cu o surpriză culinară pregătită de gazde, jocuri în aer liber, ştafete şi o horă moldovenească.

Călătorie în Lumea Banilor (Şcoala de Bani BCR), mai 2019, clasa a II-a A

Partener educaţional: Banca Comercială Română

În această Călătorie în Lumea Banilor copiii dobândesc noţiuni financiare de bază, învaţă despre organizarea bugetului personal şi al familiei, nevoi şi dorinţe, care este preţul bunurilor şi al serviciilor, cum îşi pot îndeplini visurile (buget lunar, obiective financiare), cum pot economisi.

Metode şi jocuri interactive în aer liber, iunie 2019, clasa a II-a A

Implementare clase gimnaziale

Ziua Învățării Nonformale, clasa a VIII-a C, 11 octombrie 2018, profesor Florescu Aurelia

Elevii au dezbătut problema stresului cu care se confruntă înainte de examene. Mai întâi au urmărit o prezentare ppt. din care au aflat care sunt cauzele și reacțiile la stres și câteva metode de evitare a acestuia. Având ca scop creșterea încrederii în propriile capacități și dezvoltarea gândirii pozitive, elevii au jucat „Mașina de spălat”, fiecare participant fiind „spălat” prin vorbe bune de către colegii lui. După aceea s-a organizat o dezbatere pe tema aleasă – stresul. Activitatea s-a încheiat cu realizarea unor „benzi desenate” – pentru a ne aminti să zâmbim!

Inventarul stilurilor de învățare, octombrie 2018, profesor Florescu Aurelia

Elevii clasei a VIII-a C au răspuns chestionarului privind inventarul stilurilor de învățare. The-VARK-Questionnaire-Romanian

S-au centralizat răspunsurile și fiecare elev a aflat ce stil de învătare are și ce strategii să exerseze pentru a obține rezultate mai bune atât la învățătură cât și la examnele nationale.

Stimularea cooperării prin participarea la activități de voluntariat, profesor Florescu Aurelia

In lunile septembrie și noiembrie elevii s-au implicat în multe activități de voluntariat:

Ziua Păcii – 100 de flori pentru România și pentru Pace! -21 septembrie 2018

Crosul de Ziua sportului școlar  -4 octombrie 2018

Activitatea din cadrul Proiectului Sport și sănătate pentru fiecare – octombrie 2018

Ziua verde a Eco-școlilor – activitate de plantare 29 octombrie 2018

Săptămâna fructelor și legumelor donate, noiembrie 2018

Elevii școlii au donat fructe și legume care au ajuns  la Centrul de zi pentru copii Sf. Spiridon Galati

O altă activitate de voluntariat, desfășurată tot în noiembrie, a fost aceea de a ajuta o familie cu patru copii din satul Rădeşti care a rămas fără acoperiş deasupra capului, după ce casa în care locuiau a ars din temelii.
Ne simțim mulțumiți și împliniți de faptul că mulți dintre elevii și cadrele didactice din școala noastră au contribuit cu “ceva”: alimente, haine călduroase, uniforme, oale, mobilă, în așa fel încât să devină mai ușoară viața acelei familii, care apoi ne-a mulțumit și online.

Târgul de produse tradiționale – 29 noiembrie 2018

Ziua națională și Centenarul sărbătorite prin produse tradiționale aduse de elevii școlii.

Joi 6 decembrie 2018, la clasa a VIII-a C s-a desfășurat lecția deschisă la matematică ”Recapitulare pentru teză” in care s-au folosit metode activ participative ca: metoda ciorchinelui si metoda moaicului. Elevii au lucrat pe grupe, diferențiat.

 

Luni, 4 martie 2019, la sedinta cu parintii clasei a VIII-a C, s-a desfășurat activitatea ”Eu pentru copilul meu” care a avut ca scop consolidarea parteneriatului școală-familie prin activități informare a părinților copiilor cu CES și a părinților copiilor din colectivele în care sunt integrați elevi cu CES.

S-a prezentat un material power point despre caracteristicile psihice și comportamentale
specifice vârstei copiilor precum și caracteristicile specifice copiilor cu CES integrați în colectivul școlar. Părinții au completat un chestionar in care trebuiau sa identifice  dificultățile pe care le poate întâmpina copii la școală. A urmat o dezbatere prin care părinții au oferit soluții și modalități prin care își pot ajuta copilul să depășească aceste dificultăți.

In concluzie părinții au putut observa că unele dificultăți ale copiilor cu CES sunt comune cu ale celorlați copii și că soluțiile găsite se pot aplica pentru toți copiii.

Pe 18 .04.2019 elevii clasei a VII-a A au realizat o expozitie de machete cu orașe eco, au realizat prezentări power point și afișe despre schimbările climatice.

22 – 31 Mai 2019

In săptămâna ,,Şcoala altfel ” și după finalizarea acesteia, elevii Școlii Gimnaziale ”Constantin Gh. Marinescu”  au plantat flori, magnolii în grădina şcolii, au vopsit gardul școlii și au modernizat terenul de joacă, desenând jocuri pe asfalt.

A fost o implicare generală părinți, copii, profesori.

Tot în cadrul activităţilor de voluntariat, elevii au curăţat zona din jurul şcolii împreună cu învățătorii și diriginţii claselor, demonstrând că le pasă de aspectul şcolii în care învaţă.