Implementare curs C2

Cursul de formare „Creative methods in special needs education” s-a desfășurat în perioada 18-24 februarie 2018, în localitatea Barcelona, Spania. Furnizorul de formare este „Pričalica” din localitatea Virovitica, Croația.

La acest curs au participat profesor învățământ primar Morun Valentina, director-adjunct, profesor de limba engleză Roman Cristian Ion și profesor de matematică Tobiaș Silvia-Daniela. 

Cursul va fi implementat la clasele gimnaziale începând din aprilie 2018, după un plan conceput de profesor Roman Cristian Ion.

plan implementare C2

Coregrafie, martie 2018, clasele 6C, 7A, 7C, profesor Tobiaș Silvia-Daniela

Elevii au fost împărțiți în grupe aleatoriu, apoi și-au ales fiecare câte o mișcare și un sunet pe care au încercat apoi să le înglobeze într-o coregrafie, pe o melodie aleasă de ei. Toată lumea s-a distrat de minune! Puteți viziona coregrafiile aici.

Ziua Învățării Nonformale, octombrie 2018, clasa 5A, profesor Roman Cristian Ion

Pentru a sărbători nonformalul, elevii clasei 5A au făcut ora de dirigenție afară. Activitatea a început cu un ice breaker ce ne-a încălzit palmele și descrețit frunțile. Profitând de funia pe care dirigu’ o avea nonformal la el, copiii s-au așezat în cerc și în timp ce erau cu ochii închiși, au trebuit să se organizeze și să formeze cu funia forma unui pătrat. Lăsând funia deoparte, și după ce am certat (iarăși nonformal) trișorii, am încurcat un pic ițele, sau mai bine spus, mațele. Pe care și le-au dezamestecat tot printr-o sănătoasă și nonformală colaborare. Ultima activitate a fost un melanj între mim și telefonul fără fir, pentru că s-a dat un cuvânt de mimat, care s-a tot mimat și remimat până nu s-a mai aflat ce cuvânt era. Copiii au fost nevoiți să își aștepte rândul, au colaborat și cel mai important, s-au distrat!

 

Ziua Învățării Nonformale, octombrie 2018, clasa 4B, p.î.p. Morun Valentina

Elevii au descoperit „Succesul copilăriei mele” lucrând în echipe, interdisciplinar. Au fost pe rând scriitori, psihologi, avocați, matematicieni, pictori, fiecare exersându-și abilitățile și excelând într-un anumit domeniu. Copilăria este cea mai frumoasă vârstă din viața unui om și de aceea toți copiii gustă din plin dulceața acestei perioade.

Coregrafia mingilor, noiembrie 2018, clasa 7C, profesor Tobiaș Silvia-Daniela

Elevii, așezați în cerc, au spus un cuvânt din astronomie care începe cu prima literă din numele lui și au aruncat mingea pe un traseu pe care trebuiau să îl memoreze, apoi am încercat cu două mingi, pe trasee diferite. Activitatea desfășurată în ora de opțional astronomie a încurajat colaborarea între toți elevii clasei, ceea ce conduce la coeziunea de grup.

Coregrafia mingilor, noiembrie 2018, clasele 5A și 5C, profesor Cristian Ion Roman

Elevii au fost așezați în cerc, li s-au explicat regulile jocului. La aruncarea mingii, elevul trebuia să spună în limba engleză numele unui animal, fie el domestic, de companie sau sălbatic. La a doua minge, alt traseu, alt animal și la a treia la fel. Toți elevii au avut aceleasi dificultăți de adaptare la noul traseu, fie că erau dintre cei mai buni la învățătură, fie mai puțin, fie că erau mai cuminți sau mai năzdrăvani, sau luând orice alte diferențe între ei. Astfel, jocul a ajutat la coeziunea grupului, dar și la recapitularea într-o manieră ludică a unei anumite părți de vocabular al limbii engleze.

Mingile buclucașe, clasa 4B, noiembrie 2018, p.î.p. Morun Valentina

Elevii, grupați, au fost așezați în cercuri mai mici și au aruncat mingile buclucașe respectând traseul acestora, recapitulând astfel substantivul. Au fost rostite mai întâi substantive proprii (ape, nume de persoane) și mai apoi substantive comune (animale, lucruri, emoții). Lucrurile s-au încurcat când s-a dublat numărul de mingi și s-au mărit cercurile, dar copiii nu s-au lăsat, veselia fiind cuvântul de ordine!

Mă trag din…, martie 2019, clasele 7B, 8C, profesor Cristian Ion Roman

Copiilor le-a fost prezentat filmul cu poezia originală, discutându-se pe baza lui. A fost discutată tema de lucru și elevii au fost împărțiți pe grupe, născocind propriile lor poezii, inspirați fiind de forma celei ascultate/vizionate inițial.

Copiii Verzi, aprilie 2019, 7B, profesor Cristian Ion Roman

Copiilor le-au fost povestite pățaniile celor doi copii verzi găsiți într-o pădure de niște săteni. Elevii au avut de pus la punct restul poveștii lor, de unde provin, ce caută. Totodată, vor lucra la conceperea unui tablou vivant stabilind cine sunt protagoniștii, ce rol au în poveste și cine este naratorul. Iată ce a ieșit.

Totodată, a fost implementat începând din ianuarie 2019 programul de asistenta psihopedagogica pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, la clasa 8C, după cum urmează:

  1. Activitatea cu profesorii care predau la clasă s-a desfășurat în cadrul Consiliului Profesoral din 30 ianuarie 2019, fiind moderată de unul din participanții la cursul Erasmus+ „Creative methods in Special Needs Education”, p.î.p. Lazăr Luminița. Profesorii și-au împărtășit experiența la clasele cu elevi cu cerințe educaționale, dificultățile întâmpinate și modalitățile de rezolvare a problemelor.
  2. Activitatea cu părinții clasei 8C s-a desfășurat în timpul ședinței cu părinții de luni, 4 martie 2019, susținută de profesorul diriginte Florescu Aurelia. Părinții au completat un chestionar in care trebuiau sa identifice  dificultățile pe care le poate întâmpina copii la școală. A urmat o dezbatere prin care părinții au oferit soluții și modalități prin care își pot ajuta copilul să depășească aceste dificultăți.
  3. Activitățile cu elevii clasei 8C s-au desfășurat în orele de dirigenție și în săptămâna „Școala altfel”, când au participat la acțiuni comune de plantat flori, desene pe asfalt, expoziții de desene și machete eco.