-
Interactive Technologies and Project – based learning for The fluture classrom.
Cursul ,,Designing Future Classrom” – ziua 1- Oodi library Ground floor
Education System în Finland- aspecte specifice
* Fiecare elev are dreptul la îndrumare și consiliere educationala pentru a le permite acestora sa obțină rezultate bune dar și pentru a lua decizii corecte în ceea ce privește educația și cariera.
* Orientating Tour
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ziua a 2 a
CEEA CE ÎNVĂȚĂM DEVINE PARTE DIN CEEA CE SUNTEM!
*Caracteristicile elevilor din secolul 21
* Caracteristici cognitive alternative
* Schimbarea valorilor culturale și sociale
* Așteptări pentru predare și învățare
![]()
![]()
![]()
![]()
Prima ora!
![]()
![]()
Eco schools and Future Classrom-Yosra Farid
,, If we teach today’s students as we taught yesterday s, we rob them of tomorrow. “- J. Dewey
,, Spune mi și voi uita. Învață ma și mi voi aminti. Implica ma și voi învața.” B Franklin
Elevul trebuie să fie reflexia profesorului care știe sa contureze caracterul elevului, care rupe bariera impusa de catedra și care ghidează cu iscusinta evoluția unui viitor profesionist.
1. Suntem egali sau uniformi?
2.Suntem integrați sau incluși?
Incluziunea este procesul de educare a copiilor în așa fel încât să fie benefic pentru toți studenții și implică o participare clară, în timp ce integrarea este procesul în care elevii cu nevoi speciale sunt absorbiți în învățământul principal.
Ziua a 3 a
Învățare și inovație
Colaborare inter individuala
Educația pentru mediu
Gândirea critica
Rezolvarea de probleme
,, Oferă voce viitorilor tineri, ajuta i sa găsească propriul drum, sa contribuie la găsirea propriilor strategii și obiective de învățare pentru a putea asista la împuternicirea națiunii lor.”
Abilitățile viitoare :
*gândirea critică
* abilitatea de a analiza /interpreta informații
* evaluarea ideilor
* luarea deciziilor
* rezolvarea problemelor
Colaborarea
* lucrul în echipa și împărțirea responsabilitatilor
* atribuirea rolurilor într un grup
* adaptarea
Comunicarea
* partajarea informațiilor
* schimb de opinii, idei
* crearea propriilor medii de comunicare
Creativitatea
* înotați împotriva valului, imaginati va și îmbrățișați abordări și percepții noi
Caractetistici
* digitalizare
* autonomie
* lucrul în echipa
* rezolvare de probleme
* creativitate
Cum ajungem acolo
* utilizarea mijloacelor /instrumentelor vizuale ale tehnologiei moderne
-fise, video, modele…, Power Point, prezentări, jocuri interactive
* învățarea bazata pe colaborare
– discuții, dezbatere, învățarea prin proiecte
* dezvoltarea creativității
– cultivarea gândirii,, out of box”, Brain storming, schimbarea perspectivelor, un mediu motivant
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Final
* sa te bazezi mai degrabă pe context decât pe conținut
* găsește ți vocația / lasă te condus de suflet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ziua a 4 a
Programul Eco școală în 7 pași
* Cum poate contribui școala pentru viață
* Planificarea propriului cadru pentru o școală prietenoasă
* Dezvoltarea de task-uri creative pentru copii
* Îmbunătățirea metodelor de învățare / sporirea creativității
* Crearea și susținerea unui nivel ridicat al așteptărilor cu privire la mediul înconjurător
Prin educație putem diferenția și încuraja egalitatea și individualitatea pentru a reuși sa ieșim în evidență ca o națiune într o lume unită.
Doinh it rith
* sala de clasa centrata pe cursant și instruire personalizata
* învățarea de noi tehnologii
* digitalizare
* colaborare
* învățarea bazata pe proiecte
Crearea unei amprente digittate pozitive
* inovație
* învățare continua
The meaning of Eco-School logo
* figura centrala – oamenii sunt inima programului
* în mâinile lor se afla prosperitatea viitorului
*… simbolizat de florile de deasupra capului
* florile semnifica atât prosperitatea mediului înconjurător cât și îmbogățirea lui cu valori și atitudini
* odată ce acest buchet de flori este deschis deasupra capetelor noastre, el se transforma într-o umbrela/adăpost care ne protejeaza
* cele doua pagini separate de persoana înseamnă că aceste cunoștințe nu sunt doar academice
* cărțile contribuie doar la schimbarea comportamentala, învățarea și oamenii sunt esențiale
* pagina albastra din stânga reprezinta cartea istoriei omenirii încărcată cu problemele societății, deja scrisă
* pagina alba din dreapta nu este încă scrisa, reprezinta ceea ce se poate face, ceea ce decidem singuri pentru viitor
Starting of right
Predare și învățare de calitate
Piramida
Creeaza/evaluează /analizeaza/aploca/intelege/tine minte
Ce implica
Bunăstare /colaborare/mari așteptări /managementul clasei/evaluate/utilizarea datelor în practica/ predare ecplicita/ feedback eficient
Seven steps framework
1 comitetul eco scoala
2 analiza de mediu
3 plan de actiune
4 monitorizare și evaluate
5 curriculum
6 informare și implicare
7 codul Eco
Ne au fost înmânate și certificatele!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
FEE aims to be the change our sustainable word needs by engsging them în fun action-orientated, and socially responsible learning”.
Fundatia pentru educatia ecologica urmareste sa ofere elevilor posibilitatea de a fi schimbarea de care are nevoie lumea noastra prin implicarea lor intr-un proces de invatare responsabil din punct de vedere social, orientat pe actiune si amuzament.
Ziua a 5 a
Vizitarea unei scoli din Helsinki
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()