25 aprilie 2022
Prima zi a cursului a debutat intr-o atmosfera frumoasa, creată de interesul vădit al profesorilor veniți din multe tari europene. Mânați de curiozitatea stârnită de sistemul educațional finlandez ne-am strâns cu toții intr-o sala de curs. Informațiile au fost pe cât de multe, pe atât de interesante. Ele au fost prezentate de un formator originar din Turkmenistan, dar care locuiește și încă studiază in Finlanda. Dintre toate informațiile cele mai interesante mi s au părut acelea despre incluziunea copiilor cu nevoi speciale.
Educația copiilor cu nevoi speciale este oferită în general împreună cu educația de masă. trebuie acordat un sprijin intensificat acestor elevi care au nevoie de măsuri regulate de sprijin sau mai multe forme de sprijin în același timp, scopul fiind de a preveni ca problemele existente să devină mai grave sau expansive. Dacă copiii nu pot face față în mod adecvat educației de masă, în ciuda formei de sprijin general sau intensificat, trebuie să li se acorde sprijin special. Scopul principal al sprijinului special este de a oferi elevilor un ajutor larg și sistematic, astfel încât să poată finaliza învățământul obligatoriu și să fie eligibili pentru învățământul secundar superior.
Multe informații interesante vom mai afla și mâine.
26 aprilie 2022
Ziua a doua de curs in Helsinki:
“Dacă îi învățăm pe elevii de azi așa cum le-am predat celor de ieri, le furăm ziua de mâine.” John Dewey
Aceste cuvinte au fost spuse acum 100 de ani in urma.
Cum educația a dat naștere independenței și recunoașterii Finlandei?
Educația este țesutul oricărei societăți dezvoltate. a fost folosit de mult ca o armă cu două tăișuri pentru a aduce națiunile la glorie sau pentru a aduce un emir în ruine. problemele controversate i-au lăsat pe mulți savanți derutați de întrebările fără sfârșit.
Cu toate acestea, având în vedere etnia împărțită a Finlandei între finlandezii dominanti și minorități, precum și numărul tot mai mare de imigranți și străini de diverse origini etnice în explozia de zece ani, Finlanda se confruntă cu o adevărată dilemă în a-și păstra sistemul educațional.
Egalitatea este evidențiată ca fiind unul dintre principalii piloni ai educației. Acest principiu a evoluat în jurul valorii și respectării diversității în acordarea de șanse egale și resurse pentru educație. în principiu, egalitatea dă dreptul fiecărui individ la o educație egală de înaltă calitate, indiferent de regiune sau etnie, cum ar fi rasa, sexul, capacitatea sau clasa. Incluziunea este integrată în fiecare aspect al vieții școlare, comunității și culturii, care sunt susținute de un sistem în plină ascensiune, cu evoluție multiculturală și dinamică.
Dar mai multe despre integrare și includere vom afla și zilele următoare.
27 aprilie 2022
A treia zi de curs in Helsinki
Despre realizarea claselor viitorului
Dezvoltarea viitoarei clase de clasă
Elevii lucrează izolat vs Elevii lucrează în colaborare
Profesorii sunt înțelepții scenei vs. Profesorii sunt ghidul permanent
Elevii sunt cursanți pasivi vs Elevii sunt studenți activi
Elevii se concentrează pe învățarea faptelor vs Studenții se concentrează pe descoperirea faptelor
Învățarea este accentuată pe vs Învățarea este accentuată pe analizarea faptelor
Învățarea se pune accent pe amintirea faptelor și aplicarea vs Învățarea se pune accent pe analizarea faptelor și utilizarea apoi pentru a crea ceva nou.
Cum să ajungem acolo
Folosirea ajutoarelor vizuale și utilizarea instrumentelor tehnologice moderne
Mijloacele vizuale includ mostre fizice, modele, fișe, imagini, videoclipuri, infografii. Ajutoarele vizuale includ acum instrumente digitale, cum ar fi retroproiectoarele, prezentările Poeerpoint și panourile interactive.
Utilizarea modelării 3D încurajând spiritul motivat și gândirea vizual-spațială.
Pe baza de colaborare:
mediu de învățare participativ
Munca în echipă competitivă
Discuție și dezbatere
Lucru bazat pe proiecte
Împărtășirea informațiilor, exprimarea opiniilor și învățarea artei dacă asculti
Învățare integrată în joc
Inspiră creativitatea
Cultivați gândirea „din cutie”.
Brainstorming
Schimbarea perspectivei
Mediu și decor motivant și inspirator
Cultivați individualitatea
28 aprilie 2022
Penultima zi de curs a fost despre ECO Școli și despre EDUCAȚIA SIMPLIFICATĂ
Începând cu dreptul a fiecărui elev, prin oferirea de șanse egale fiecărui student, indiferent de dificultăți sau diferențe = Echitate.
Copiii ar trebui să învețe împreună oriunde este posibil=Mediu incluziv.
Setări de învățare inspiratoare care încurajează dezvoltarea diferitelor abilități de viață.
Școli ECO
Durabil
Educația în acțiune
“Școlile ecologice” este cel mai mare program școlar durabil din lume. La nivel global, programul operează în 68 de țări și a fost derulat în Finlanda cu nane VIhrea Iippu, înseamnă Green Flag, peste 300 de școli înregistrate în program în Finlanda. Școlile ecologice dau putere copiiilor să conducă schimbarea și să-și îmbunătățească gradul de conștientizare a mediului prin cadrul simplu în șapte pași. Ecoșcolile dezvoltă abilitățile elevilor, crește gradul de conștientizare a mediului, îmbunătățesc școala și viața viitorilor Adulți.
29 aprilie 2022
Ultima zi a fost dedicata vizitarii unei scoli din Helsinki.