Ziua a VII-a, 23 aprilie 2021
Vineri, 23 aprilie 2021, a reprezentat ultima zi de cursuri in Institutul Cervantes.
Programul zilei a cuprins o recapitulare a aplicatiilor invatate, o evaluare a informatiilor dobandite, precum si completarea unui chestionar de feedback.
La finalul zilei a avut loc inmanarea certificatelor de participare intr-un mod fastuos, cu cantece pe fundal. Fiecare grup participant si-a prezentat tara printr-un cantec reprezentativ. De exemplu, grupul nostru a prezentat Rapsodia Romana compusa de George Enescu, insotita de unele din cele mai frumoase imagini din Romania.
Pot afirma ca a fost un moment emotionant, atat pentru noi, ca participant, cat si perntru Sonia Martinez, ca formatoare. Seara s-a incheiat cu multe fotografii si cu reunirea intregii echipe intr-un restaurant specific, dedicate lui Don Quijote, simbolul orasului Alcala de Henares.
Aplauzele si zambete au fost nelipsite 😊
Ziua a VI-a, 22 aprilie 2021
Joi, 22 aprilie 2021, a debutat cu insiruirea unor aplicatii, cum ar fi Screen Castify, o aplicatie pentru inregistrarea vocii in PowerPoint si Zero Noise Classroom.
WebQuest un format de lecție orientat către cercetare, în care majoritatea sau toate informațiile cu care lucrează cursanții provin de pe web. Acestea pot fi create folosind diverse programe, inclusiv un document simplu de procesare a textului care include linkuri către site-uri web.
Fiecare grup si-a prezentat tara intr-un mod original, de exemplu printr-un cantec. Am ascultat impreuna imnul Bulgariei, Rapsodia Romanahttps://www.youtube.com/watch?v=1l3uA-lQFS4 si imnul orasului Alcala, http://www.alcalanow.com/himno-de-alcala-de-henares/.
Ziua a V-a, 21 aprilie 2021
Miercuri, 21 aprilie 2021, am primit documentele semnate din partea organizatorilor. Sesiunea de curs a inceput cu intrebari legate de tipurile de motivatii. Suntem mai mult sau mai putin motivati sa ne facem meseria, noi, ca profesori ? Dar care sunt motivele pentru care elevii merg la scoala ? Acestea raman intrebari ce pot fi introduse intr-un chestionar pentru elevii nostri. Discutiile libere dintre noi si Sonia Martinez (formatoarea) au vizat importanta motivatiei in viata elevilor nostri, importanta frecventarii scolii ( “going to school is compulsory”, asa cum spunea Sonia) si modalitati prin care sa-i facem pe elevi sa iubeasca disciplinile predate la scoala.
S-a insistant mult pe creativitate in predarea propriei discipline si feedback-ul din partea elevilor.
Ulterior, au fost prezentate alte aplicatii precum https://answergarden.ch/, https://wheeldecide.com/ si https://www.livresq.com/en/.
Ziua de curs s-a incheiat cu editarea si prezentarea unui test in Kahoot de catre fiecare participant al cursului.
Ziua a IV-a, 20 aprilie 2021
Marti, 20 aprilie 2021, a debutat in forta cu o serie de discutii despre platformele folosite in timpul orelor de curs, inainte si dupa aparitia acestei pandemii care ne-a schimbat radical procesul instructiv-educativ. Fiecare grup de profesori a prezentat si argumentat platformele folosite in propriile unitati de invatamant. Au fost aduse in discutii, site-uri ca https://miro.com/ sau https://new.edmodo.com/home. Edmondo se aseamana cu Google Classroom insa are cateva limitari. De aceea, Google Classrom ramane cea mai utilizata platforma de invatare online, atat in Spania, cat si in Bulgaria si Romania. Pe https://new.edmodo.com/home poti gasi scoli partenere chiar din localitatea proprie, cu care poti face direct parteneriate sau activitati interactive, prin actiunea “Join school”.
Cireasa de pe tort a fost cand am invatat sa utilizam https://kahoot.it/.
Kahoot ofera posibilitatea crearii de teste interactive pentru elevii de la clasa, adaugand videoclipuri sau imagini sugestive care sa-i ajute in gasirea raspunsurilor corecte. Elevii se inscriu la acest test, utilizand un cod trimis de profesor. Raspunsurile elevilor sunt contorizate dupa fiecare intrebare. Se poate stabili un interval de timp pentru fiecare raspuns. Clasamentul final ia in considerare corectitudinea cat si rapiditatea raspunsurilor. Folosind Kahoot, formatoarea a propus tuturor, un test despre obiectivele turistice din Madrid. Iata cum apar rezultatele:
Consider ca este foarte usor de utilizat. O recomand si va pot oferi ajutorul meu in utilizarea acestei aplicatii 🙂
Ziua a III-a, 19 aprilie 2021
Luni, 19 aprilie 2021, cursul a debutat cu o prezentare video a acestui oras universitar numit Alcala de Henares.
Sesiunea de icebreaking a fost insotita de multe glume, atat din partea participantilor cat si din partea formatoarei Sonia Martinez. A urmat argumentarea fiecarui participant in alegerea acestui curs si asteptarile acestei sesiuni de curs.
Grupul participantilor a cuprins doua educatoare de gradinita din orasul Stara Zagora din Bulgaria, noi 3 si inca 4 profesoare de la colegiul Economic “Ion Ghica” din Braila.
Formatoarea ne-a prezentat o comparatie intre Web 1.0 and Web 2.0. Daca Web 1.0 insemna ca profesorul era cel care furniza/oferea informatiile mot-a mot, sau asa numitul atotstiitor, Web 2.0 este insotit de interactivitate intre studenti si profesori. Web 2.0 are rezultate de exceptie atunci cand profesorul face schimb de informatii cu elevii sai, toti fiind intr-o stare de well-being.
Ce am invatat ? Am invatat sa scriu un blog, deci ma pot numi un mic blogger 🙂 Faza draguta este ca mereu mi-am dorit sa scriu un blog de calatorii. Google ofera aceasta optiune, numita “Blogger”. You can find my blog here: https://specialtravelblog.blogspot.com/.
See you tomorrow !
Ziua a II-a, 18 aprilie 2021
Duminica, 18 aprilie 2021, ne-am bucurat de temperaturile ridicate ale aerului, pentru a porni intr-o calatorie de 125 km cu masina catre Segovia, traversand printr-un lung tunel, muntii Sierra de Guadarama.
O pot numi o calatorie in timp datorita vestiigiilor romane din aceasta regiune a Spaniei, care face parte din comunitatea autonoma Castilia-Leon. Segovia reprezinta Spania si Castilia la cele mai inalte cote: cea mai mare concentrare de biserici in stil roman, strazi vechi cu aroma de friptura de porc traditionala, pavate cu piatra de rau, unde este interzis accesul masinilor – toate inconjurate de zidurile vechi, dublate de o centura verde de parcuri si pajisti. Ce este special ? Apeductul Roman ce dateaza tocmai din secolul I dupa Hristos, care deservea orasul cu apa adusa din muntii Sierra de Guadarama. Apeductul din Segovia este unul din monumentele cele mai importante păstrate din perioada romană in peninsula Iberică.
Alt obiectiv turistic deosebit este castelul Alcazar.
Alcazar de Segovia este o fortificatie din piatra ce se gaseste in orasul Segovia din Spania. Este unul dintre castelele cele mai deosebite din Spania prin prisma formei sale care aduce cu un vapor. Alcazar a fost construit ca fortareata insa a servit si ca palat regal, inchisoare de stat, colegiu regal de artilerie si academie militara. Se spune ca acest castel a servit ca sursa de inspiratie pentru Castelul Cenusaresei lui Walt Disney.
Alcazarul din Segovia, ca multe alte fortificatii din Spania, a fost conceput initial ca un fort arab ridicat pe o veche structura romana. Primele referiri oficiale privitoare la castel dateaza din 1120, la 32 de ani dupa ce regele Alfonso al VI-lea de Leon y Castilia a recucerit pamanturile din zona raului Dunero, mai jos de Toledo. Castelul nu a fost cunoscut ca atare pana in timpul domniei lui Alfonso al VIII-lea (1155-1214) iar documentele mentionau aici doar structura de lemn si fundatia romana. Alfonso al VIII-lea si sotia sa, Eleanor de Plantagenet au facut din Alcazar principala lor resedinta, initiind o munca sustinuta pentru ridicarea constructiei de piatra. In intreg Evul Mediu, aceasta a ramas resedinta preferata a monarhilor din regatul Castiliei si un important punct de aparare pentru tara. Intr-o perioada in care pretutindeni in Spania se construiau castele, a fost considerabil extins de monarhii din dinastia Trastámara. In 1258 castelul a fost reconstruit in urma unei prabusiri, lucrarile desfasurandu-se in timpul regelui Alfonso al X-lea de Castilia, prilej cu care au fost infrumusetate salile oficiale iar, mai taziu, regele Juan al II-lea a ridicat noul turn care ii poarta numele.

Ziua I, 17 aprilie 2021
Bienvenido en Espana !
Cu aceste cuvinte am pasit pe teritoriul Peninsulei Iberice, mai precis in Madrid-capitala Spaniei-un oras cu aproximativ 3 milioane de locuitori si totodata cea mai inalta capitala din Europa, fiind situata la o altitudine de 646m. Pasii ni s-au indreptat ulterior la 33 km mai departe de Madrid, la Alcala de Henares (la care se ajunge foarte usor cu trenul) primul orar universitar planificat din lume. In perioada sa de glorie din secolul al XVI-lea, universitatea a realizat Biblia Complutesiana Poliglota, scrisa in patru limbi diferite, cu textul dispus pe patru coloane alaturate. Astazi, in ciuda zonelor industriale, Alcala ramane un oras fascinant care isi merita statutul de parte a Patrimoniului Universal castigat in anul 1998. Trei monumente ies in evidenta: Monasterio de Religiosas Bernardas, ilustra Universitate si micul Muzeu Miguel de Cervantes, dedicat faimosului locuitor al orasului.