Implementare

Proiectul Erasmus+ „Școala incluzivă – o școală pentru fiecare” derulat de Școala Gimnazială „Constantin Gh. Marinescu” în perioada 1 septembrie 2017 – 30 iunie 2019 va fi implementat de o echipă formată din cadre didactice cu experiență în domeniul proiectelor europene, după un calendar stabilit de comun acord.

calendarul proiectului Erasmus+

Proiectul cuprinde participarea la 4 cursuri de formare europene, în urma cărora 8 cadre didactice din școală se vor forma în domeniul educației incluzive, urmând ca la întoarcere să aplice cunoștințele și deprinderile dobândite la clasă.

Datorită faptului că furnizorul de formare pentru cursul „Creative methods in special needs education” aferent fluxurilor 2 și 4 de mobilități a modificat durata cursului de la 12 zile la 7 zile pentru ambele fluxuri, alte două cadre didactice din școala noastră au beneficiat de formare europeană. Astfel, 10 cadre didactice din școala noastră vor implementa metode și tehnici moderne de învățare moderne pentru ca, în final, să atingem dezideratul proiectului, acela de a deveni o școală incluzivă – o școală pentru fiecare.

Detalii despre implementarea proiectului în școala noastră găsiți pe paginile dedicate implementării cunoștințelor și abilităților dobândite la fiecare din cele 4 cursuri de formare, respectiv Implementare curs C1, Implementare curs C2, Implementare curs C3 și Implementare curs C4.

Pe parcursul desfășurării proiectului, coordonatorul proiectului, prof. Tobiaș Silvia-Daniela, a participat la cursul online „Supporting Special Educational Needs in Every Classroom”, desfășurat în perioada 15 octombrie – 21 noiembrie 2018, pe platforma School education Gateway. SEN 2018

De asemenea, prof. Tobiaș Silvia-Daniela, împreună cu p.î.p. Morun Valentina, membrii în echipa de proiect, au participat la proiectul eTwinning ”You and I Together” Makes Us Happier, desfășurat în perioada decembrie 2018 – iunie 2019. etw_certificate_183717_en

La finalul proiectului, cei zece participanți la cursurile de formare Erasmus+ din cadrul acestui proiect au inclus experiența dobândită într-un Ghid de bune practici, căruia i-au dat numele proiectului: „Școala incluzivă – o școală pentru fiecare”.

Ghidul de bune practici