Vasile Mădălina

Vineri, 10 septembrie 2021

Aplicatia “toontastic.withgoogle.com” permite crearea unor jocuri de rol. Avantajele sunt: nu este necesar cont, ci doar trebuie descarcat pe tableta sau telefon(nu se poate pe laptop); permite inregistrarea propriei voci si a propriei imagini(ne facem poza cu camera telefonului sau a tabletei), la sfarsit se poate descarca. Aplicatia se foloseste pentru a creea o poveste digitala. De asemenea, exista diferite video-uri in aplicatie.

Fiind ultima zi de curs, formatoarea Dumlun ne-a inmanat certificate de participare, ne-a multumit pentru participarea la aceasta perfectionare si ne-a felicitat pentru eforturile depuse in a invata cum sa gestionam cat mai bine bullying-ul si efectele sale mai putin placute.

Joi, 9 septembrie 2021

Discutiile au debutat cu enumerarea motivelor pentru a folosi “mindfulness”:

1. Pentru a imbunatati atentia

2. Pentru a ne calma

3. Pentru un control mai bun al emotiilor, gandurilor si gesturilor

4. Pentru a creste adaptabilitatea

5. Pentru a creste nivelul de empatie

6. Pentru a obtine rezultate scolare mai bune

7. Pentru a reduce anxietatea de dinaintea unor teste

8. Pentru a imbunatati reziliența, etc.

Am urmarit doua clipuri video pe youtube, clipuri care ne-au facut sa constientizam importanta vietii fericite 😇 : “The art of happiness through positive education” si “Raise your voice against cyberbullying”.

In acest fenomen atat de des intalnit in jurul nostru (bullying-ul) se identifica cateva stereotipuri precum bystanders (care pot răni sau, din contra, pot fi de ajutor) si passive bystanders, care doar privesc si nu iau atitudine, astfel incat cel care produce bullying-ul considera ca atitudinea lui este una normala.

Care ar putea fi motivele pentru care bystanders nu iau atitudine ?

1. Teama ca ceilalti din anturaj, sa nu râdă de ei

2. Se gandesc că, poate, altii vor lua atitudine

3. Teama ca incidentul va degenera, etc.

O alta activitate propusa de formatoare a fost sa desenam orbește 😁 “blind drawing”. Am format grupe de cate doi, ne-am pozitionat spate in spate, ulterior un membru al grupei a primit un desen pe care era necesar sa-l explice colegului de echipa,doar prin desenarea de linii(drepte, curbe, cercuri, puncte).


👍 It’s mandatory to do this with my students👍

Miercuri, 8 septembrie 2021

“Bullyingul este intotdeauna planuit, bullyingul duce catre excludere/eliminare/marginalizare.”

Metoda Reverse Brainstorming presupune doi pasi: 1. gasirea unei cai pentru a creea o problema si 2. gasirea solutiilor pentru a rezolva problema.

Un alt topic a reprezentat “mindfulness”= un stil de viata bazat pe calm care ne permite sa traim in totalitate in prezent.

Putem invata elevii nostri sa incerce cateva exercitii de respiratie inaintea unui examen, pentru a se calma, pentru un control mai bun al emotiilor, gandurilor, gesturilor sau pentru a creste nivelul de empatie. In acelasi timp, tehnicile de respiratie in 4 timpi, respiratia 4-7-8 sau reapiratia cu una din maini pe piept si una pe abdomen, ne pot reduce anxietatea si ne pot imbunatati rezilienta.

 

Din pacate, in urma situatiilor aduse in discutie, bullyingul nu poate fi rezolvat prin mediere si va fi un fenomen fara sfarsit.

Marti, 7 septembrie 2021

Ziua a doua de curs, a debutat cu o scurta recapitulare a informatiilor dobandite in ziua anterioara.

A urmat o dezbatere asupra modurilor in care putem realiza o harta a mintii/ Mind Map. S-au adus in discutie planurile, productivitatea, colaborarea si beneficiile acestui model de instruire/invatare. Ulterior, au fost formate echipe de cate 3 pentru a realiza o astfel de harta. Iata rezultatul muncii noastre, echipa din Romania:

Marele avantaj al acestei tehnici/metode de instruire este ca nu pot exista raspunsuri gresite 😊

Pe https://coggle.it putem creea astfel de harti, conectandu-ne cu contul de gmail. It’s free 😊

Concluzia celor invatate astazi este: pentru a construi o relatie cu elevii nostri, acestia trebuie sa se simta in siguranta.

Luni, 6 septembrie 2021

Bine v-am gasit ! Am reusit sa aterizam cu bine, dupa un zbor de 3h30 pe aeroportul El Prat din Barcelona, sa ne deplasam cu mijloace de transport in comun (foarte bine gandite si planificate), mai exact cu Aerobus (10,2€ dus-intors) din Terminalul 2 pana la cazare la Apartement Athenea Calabria.

Vibranta capitala a Cataloniei s-a inradacinat in sufletul intregii lumii lumi odata cu spectaculoasa organizare a Jocurilor Olimpice din 1992. Cu mult timp inainte, in anii cenusii ai dictaturii lui Franco (1939-1975), orasul se lupta sa-si mentina cultura si viata politica proprie, in ciuda represaliilor autoritatilor centrale. Azi, Barcelona se numara printre aspirantii la titlul de glorie in domenii precum arta dramatica, afaceri, gastronomie si design, in timp ce identitatea sa catalana se manifesta fara retineri.

In prima zi de curs, am facut cunostinta cu intreaga echipa. Alaturi de Romania, la acest curs, participa si reprezentanti ai Poloniei si ai Italiei. Formatoarea, Dumlun Ayca, este originara din Turcia si stabilita de 5 ani in Barcelona, oras de care s-a indragostit. V-o prezint pe formatoare:

Ice-breakingul a constat intr-o scurta prezentare a fiecarui participant, prin intermediul unui joc in care fiecare si-a scris cateva calitati si hobby-uri pe hartie. S-au adus in discutie cateva idei despre educatia non-formala.