Echipa Erasmus a Școlii Gimnaziale „Constantin Gh. Marinescu” este formată din 5 profesori cu experiență în derularea proiectelor Erasmus+, după cum urmează:
- Florescu Aurelia – directorul școlii – profesor de matematică
- Huțanu Ana-Viorica – directorul adjunct al școlii – profesor de educație tehnologică
- Coreschi Iulia – membru al Consiliului de Administrație – profesor de limba română
- Roman Cristian Ion – profesor de limba engleză
- Tobiaș Silvia-Daniela – coordonatorul Erasmus profesor de matematică
Acreditarea Erasmus a fost finanțată prin proiectul cu numărul 2023-1-RO01-KA121-SCH-000142106 pentru perioada 01.06.2023-31.08.2024, în cadrul căruia s-au desfășurat 3 cursuri de formare Erasmus+ cu participarea a 6 cadre didactice, 1 activitate de job-shadowing la care au participat 3 cadre didactice și 2 mobilități de grup cu elevii la care au participat 12 elevi din clasele gimnaziale însoțiți de 4 profesori. Mobilitățile s-au desfășurat în perioada februarie-mai 2024.
Pentru fiecare mobilitate, echipa de proiect a oferit participanților o prezentare în limba engleză a școlii noastre și a activităților desfășurate de noi, cu accent pe proiectele Erasmus+ derulate. Prezentarea a fost concepută de către domnul profesor de limba engleză Roman Cristian Ion, membru în echipa Erasmus.
În implementarea primului an de finanțare al Acreditării Erasmus în școala noastră, am desfășurat următoarele activități:
4 aprilie 2024
Sesiune de instruire pentru toate cadrele didactice susținută de profesor Coreschi Iulia și profesor învățământ primar Simionescu Marinela care au participat la cursul „We are all special: Inclusion and Support for students with special needs in and out of the classroom”.
Workshop susținut de profesori învățământ primar Perju Nicoleta-Gina și Tăbăcaru Elena-Laura și profesor Vasile Mihai care au participat la activitatea de job-shadowing.






Mai-iunie 2024
Activități de predare în pereche la clasă și activități complementare susținute de participanții la mobilitățile descrise mai sus.
26 iunie 2024
Sesiuni de instruire susținute de participanții la cursurile „Facing diversity: Intercultural Classroom Management” și „Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT”.








Activitățile de implementare aferente primului an de finanțare au continuat pe parcursul anului școlar 2024-2025 prin activități de predare în pereche la clasă susținute de participanții la mobilități la toate ciclurile de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și prin activități complementare.
10 mai 2025
Activitate demonstrativă de predare în pereche la clasa a III-a susținută în cadrul Cercului metodic 1 pentru învățământ primar Galați de p.î.p. Perju Nicoleta-Gina, Tăbăcaru Elena-Laura (participanți la activitatea de job-shadowing din Torrox Costa) împreună cu p.î.p. Frangulea Veronica.
Majoritatea profesorilor din școală au susținut lecții digitale folosind platformele online manuale.edu.ro și eduboom.ro. Participanții la cursul „Artificial Intelligence for Education: Exploring the Frontiers of ICT” au creat resurse educaționale deschise pe care le-au aplicat la clasă.
Totodată, elevii participanți la mobilitatea din Turcia au lucrat cu câte un coleg migrant pentru a-l ajuta să se adapteze sistemului de învățământ românesc și să se integreze în școala noastră, iar elevii participanți la mobilitatea din Franța s-au implicat și coordonat activitățile comitetului Eco-Școală.
Implementarea Acreditării Erasmus a continuat prin proiectul 2024-1-RO01-KA121-SCH-000197822 pentru perioada 01.06.2024-31.08.2025, în cadrul căruia s-au desfășurat 2 cursuri de formare Erasmus+ cu participarea a 4 cadre didactice, 1 activitate de job-shadowing la care au participat 4 cadre didactice și 2 mobilități de grup cu elevii la care au participat 12 elevi din clasele gimnaziale însoțiți de 4 profesori. Mobilitățile s-au desfășurat în perioada februarie-iulie 2025.
În implementarea primului an de finanțare al Acreditării Erasmus în școala noastră, am desfășurat următoarele activități:
Martie-iunie 2025
Activități de predare în pereche la clasă susținute de participanții la activitatea de job-shadowing din Turcia și de participanții la cursul de formare STEM Education: Basic ICT Tools and Apps din Dublin. Cei doi profesori participanți la cursul din Dublin au creat resurse educaționale deschise care au fost publicate în Biblioteca Virtuală de pe site-ul școlii pentru a putea fi consultate de elevi și aplicate la clasă de profesori. Totodată, a crescut numărul de lecții digitale, majoritatea profesorilor folosind platformele manuale.edu.ro si eduboom.ro pentru momente de predare-învățare. Elevii participanți la mobilitatea de grup din Portugalia au coordonat activitățile comitetului Eco-Școala pentru crearea unui comportament responsabil pentru mediu la elevi, părinți, profesori.
18 iunie 2025
Workshop pentru toate cadrele didactice din școală susținut de cei 4 participanți la activitatea de job-shadowing din Turcia: p.î.p. Lazăr Luminița, p.î.p. Tăbăcaru Elena-Laura, profesor limba română Coreschi Iulia și profesor consilier școlar Popescu Cătălina-Nicoleta.
Sesiune de instruire pentru toate cadrele didactice din școală susținută de cei 2 participanți la cursul din Dublin: p.î.p. Simionescu Marinela, profesor limba română Vasile Mihai.
4 septembrie 2025
Sesiune de instruire pentru toate cadrele didactice din școală susținută de cei doi participanți la cursul +„Project-Based Learning in Iceland with a school visit: Boost inquiry, innovation, and STEAM skills” desfășurat la Reykjavik: profesor limba engleză Roman Cristian Ion și profesor geografie Vasile Mădălina.


Aceștia au pregătit o prezentare ppt în care au detaliat informații legate de curs și au dat exemple de câteva modele de sarcini de lucru pe care formatorii din Islanda le-au folosit efectiv la clasă. Prezentarea a avut și un scurt moment de destindere – dintr-o mâzgălitură pe hârtie să deseneze o pasăre. Activitate gândită pentru a destinde și a relaxa un pic mintea, de a deschide spre creativitate.


Astfel, colegiilor le-a fost prezentat proiectul pe care urmau să îl realizeze în calitate de elevi. Din cauza formatului întâlnirii, nu s-au putut realiza sarcinile de lucru ce implicau audiție sau vizualizare, astfel încât s-a lucrat doar pe partea de citire. Chiar și în aceste condiții, colegii au înțeles maniera de lucru prezentată în cadrul cursului.





Sarcina de lucru efectivă a colegilor “elevi”: https://padlet.com/cristianroman/project-based-learning-w5e0fpzn26s1uj49
Pe parcursul anului școlar 2025-2026 profesorii participanți la mobilități vor susține alături de colegii lor activități de predare în pereche la clasă, iar profesorii participanți la cursul din Reykjavik vor introduce evaluarea bazată pe proiect la elevii cu CES. Totodată, vom continua să folosim lecțiile digitale la clasă și vom încuraja toate cadrele didactice din școală să creeze resurse educaționale deschise pe care să le publicăm pe site-ul școlii. Elevii participanți la mobilitatea din Franța vor lucra voluntar cu câte un coleg migrant pentru a-l ajuta să se adapteze mai ușor sistemului de învățământ românesc. Iar, elevii participanți la mobilitatea din Portugalia vor rămâne implicați în coordonarea activităților comitetului Eco-Școala.