Implementare Simionescu Marinela

Dacă îi învățăm pe elevii de azi așa cum le-am predat celor de ieri, le furăm ziua de mâine.” John Dewey
Aceste cuvinte au fost spuse acum 100 de ani in urma. Educația este țesutul oricărei societăți dezvoltate. a fost folosit de mult ca o armă cu două tăișuri pentru a aduce națiunile la glorie sau pentru a aduce un emir în ruine. problemele controversate i-au lăsat pe mulți savanți derutați de întrebările fără sfârșit. Egalitatea este evidențiată ca fiind unul dintre principalii piloni ai educației. Acest principiu a evoluat în jurul valorii și respectării diversității în acordarea de șanse egale și resurse pentru educație. în principiu, egalitatea dă dreptul fiecărui individ la o educație egală de înaltă calitate, indiferent de regiune sau etnie, cum ar fi rasa, sexul, capacitatea sau clasa. Incluziunea este integrată în fiecare aspect al vieții școlare, comunității și culturii, care sunt susținute de un sistem în plină ascensiune, cu evoluție multiculturală și dinamică.
Dezvoltarea unei clase a viitorului
Elevii lucrează izolat vs Elevii lucrează în colaborare
Profesorii sunt înțelepții scenei vs. Profesorii sunt ghidul permanent
Elevii sunt cursanți pasivi vs Elevii sunt studenți activi
Elevii se concentrează pe învățarea faptelor vs Studenții se concentrează pe descoperirea faptelor
Învățarea este accentuată pe vs Învățarea este accentuată pe analizarea faptelor
Învățarea se pune accent pe amintirea faptelor și aplicarea vs Învățarea se pune accent pe analizarea faptelor și utilizarea apoi pentru a crea ceva nou.
Cum să ajungem acolo?
Folosirea ajutoarelor vizuale și utilizarea instrumentelor tehnologice moderne
Mijloacele vizuale includ mostre fizice, modele, fișe, imagini, videoclipuri, info-grafii. Ajutoarele vizuale includ acum instrumente digitale, cum ar fi retroproiectoarele, prezentările Powerpoint și panourile interactive.
Utilizarea modelării 3D încurajând spiritul motivat și gândirea vizual-spațială.
Pe baza de colaborare:
mediu de învățare participativ
Munca în echipă competitivă
Discuție și dezbatere
Lucru bazat pe proiecte
Împărtășirea informațiilor, exprimarea opiniilor și învățarea artei de a asculta
Învățare integrată în joc
Cultivarea gândirii „din cutie”.
Brainstorming
Schimbarea perspectivei
Mediu și decor motivant și inspirator
Astfel ca, am abordat la clasa mea câteva metode interactive care promovează dezvoltarea unei clase a viitorului. Am organizat ateliere de lucru și ne-am propus sa descoperim prin jocuri cum sa utilizăm tabla inteligenta. Timp de două săptămâni am desfășurat proiectul :”Ne jucăm și învățăm” prin intermediul căruia fiecare copil din clasa noastră a utilizat măcar o data pe zi tabla in diverse jocuri sau lecții. Copiii au descoperit singuri cum o pot folosi și s-au bucurat că in timp ce se “jucau” ei, de fapt, învățau.

IMG_1406