Implementare Florescu Aurelia

In urma participării la cursul ”Eco School and Future classroom” de la Helsinki din perioada 24-29 aprilie 2022, am constatat ca există o conștientizare tot mai mare în rândul educatorilor și al familiilor că curriculumul de astăzi trebuie să evolueze pentru a răspunde realității de mâine. Dincolo de instrumente și tehnologie, elevii trebuie să dezvolte noi abilități pentru a rezolva probleme dificile, pentru a colabora eficient și pentru a-și exprima ideile în moduri noi. Am aflat ca modelul programului Eco școala este de fapt clasa viitorului. Profesorii din școlile ecologice au un rol important în asigurarea conștientizării mediului în alte părți ale societății, mergând dincolo de predarea profesorilor de la clasă. Elevii învață obiceiuri pe care le vor folosi de-a lungul vieții și care le influențează rezultatele.

În cei 22 ani de participare la programul ECO SCOALA și opt  “STEAGURI  VERZI” ce flutură la intrarea în şcoală cred că am obținut multe beneficii:

  • Identificarea și conștientizarea de către elevi, cadre didactice, părinți, autorități locale a problemelor de mediu din școală și împrejurimi, căutarea unor soluții și punerea în practică a acestora;
  • Implicarea elevilor în acţiuni ce privesc dezvoltarea durabilă,
  • Îmbinarea activităţilor teoretice cu cele practice;
  • Creearea de noi spații de învățare în curtea școlii
  • Creşterea responsabilităţii elevilor faţă de mediul în care trăiesc și dezvoltarea spiritului eco-civic.
  • Îmbunătăţirea aspectului şcolii datorită preocupării continue a elevilor faţă de problemele mediului;
  • Economii financiare prin valorificarea deşeurilor;
  • Legături cu instituţii din comunitatea locală;
  • Publicitatea pozitivă implicită de care are parte școala ca urmare a derulării activităților incluse în program.
  • Numeroase premii și distincții pentru elevi și profesorii implicați etc.

Activitățile din lunile mai-iunie 2022 au fost:

  • 10 Mai – Ziua Păsărilor și Arborilor – activități desfășurate în vederea conștientizării legăturilor strânse dintre păsări și arbori, implicit ocrotirea păsărilor și conservarea habitatelor.Prin crearea acestui eveniment și marcarea acestei zile copiii au dorit să atragă atenţia asupra faptului că păsările şi habitatele lor sunt în pericol, iar dacă noi cei care suntem responsabili de protejarea lor nu facem tot ce ne stă în putinţă pentru a le salva, riscăm să le pierdem.
  •  15 Mai – Ziua Internațională de Acțiune pentru Climă Activitatea desfășurată a avut ca obiective identificarea factorilor care duc la schimbările climatice și consecințele schimbărilor climatice . In urma dezbaterii care a avut loc cu această ocazie,  elevii au propus câteva măsuri pentru combaterea schimbărilor climatice, dezvoltând o atitudine pozitivă față de iniţiativele de protejare a mediului şi economisire a resurselor.
  • 5 Iunie – Ziua Mondială a Mediului 

    În 2022 Ziua mondială a mediului înconjurător este marcată sub tema “Un singur Pământ”, subliniind nevoia unui mod de viaţă sustenabil în armonie cu natura prin aducerea unor schimbări transformative – prin politici ca şi prin alegerile noastre – spre stiluri de viaţă mai curate şi mai ecologice.

    S-a organizat o paradă a costumelor reciclabile și machete ale unui oraș eco.  Scopul a fost conștientizarea elevilor asupra răului pe care îl putem face planetei prin abandonarea deșeurilor în locuri nepermise și importanța colectării selective și a reutilizării materialelor reciclabile. Suntem o societate de consum care nu gestionează corect deşeurile, iar ceea ce ne arată aceşti copii poate fi un exemplu. Materialele din care sunt confecţionate costumele sunt considerate de mulți simple deşeuri, dar din ele se pot face mult mai multe, chiar ARTĂ. Aruncăm foarte multe cartoane, hârtii, sticle, haine, peturi, pe care le consideram deșeuri, fără a ne gândi însă ca parte din acestea pot îmbrăca o altă formă, sau pot fi folosite în alt scop. Managementul defectuos al deșeurilor poate aduce grave prejudicii mediului înconjurător și implicit sănătății noastre.