Implementare Roman Cristian Ion

Noimebrie 2021

Plecând de la o discuție despre inteligența emoțională(cursul 1) am plusat cu o activitate de brainstorming, menită de a dezvolta creativitatea(parte integrantă a inteligenței emoționale).

Astfel, am rugat elevii sa identifice 50 de utilizări ale unui banal pahar de plastic. Explicănd că din cauza faptului ca se renunță la folosirea plasticului, o fabrica de pahare de plastic trebuie sa facă ceva cu stocul imens de pahare, ceva care sa aducă profit.

Astfel, elevii au fost împărțiți pe echipe de câte 4 sau 5 si au încercat sa rezolve sarcina. De menționat ca echipele mixte, cu fete și băieți au fost mai inventive și mai rapide.

 

 

Decembrie 2021

 

Elevii au continuat activitatea cu paharele de plastic. Au avut sarcina de a alege 5 care ar putea cu adevărat aduce profit. In final, dupa negocieri purtate, au fost rugati(spre disperarea lor) sa aleagă in final un singur produs fiabil si profitabil. Printre ideile finale: jucării, mobilă si parc cu exponate realizate din pahare de plastic.

 

 

Februarie 2022

Am vizionat un discurs TED al lui Ken Robinson. Nu doar pentru că ar vorbi despre educație, ci pentru că este cel mai vizionat discurs  TED vreodată. Practic am „disecat” discursul lui Ken, discutând ce anume îl face unul de succes, care au fost cuvintele cheie, ideile de bază, limbajul său corporal. Pentru că avem de învățat în materie de comunicare de la un om care a fost apreciat ca un bun orator, în condițiile în care nu avea o prezență scenică grozavă și vorbea și peltic.

 

Deasemenea, am urmărit și discursul lui Steve Jobs la ceremonia de absolvire a studentilor de la Universitatea Stanford din 2005. La fel, am discutat despre discurs, am identificat aspectele care îl făceau pe Steve Jobs un bun orator.

 

Aprilie 2022

În final, am descoperit că suntem buni ascultători. Un bun comunicator știe să asculte și mai ales când. Pentru aceasta am făcut un exercițiu pentru a observa cât de bine stăm la acest capitol. Copii au stat spate în spate pe perechi. Unul din pereche a primit o foaie cu anumite simboluri pe care trebuia să i le descrie coechipierului si acesta să deseneze pe foaia sa. După, au schimbat rolurile. O mică dificultate a constat în faptul că sala de clasă nefiind mare, ei au trebuit sa audă și să înțeleagă ce le spune colegul spate în spate cu ei, toți vorbind în același timp. Deși nu ar primi felicitări pentru desene, s-au achitat de sarcină foarte bine.