Implementare Vasile Mihai

Decembrie 2021

Implementarea cursului a inceput prin aplicarea unui chestionar cu variante deschise de raspuns.  Evaluarea lucrarilor a evidentiat urmatoarele situatii conflictuale :

a) situatiile de bullying au prezentat tabloul clasic: victima, agresor, martori binevoitori;

b) mediul vitual a diversificat formele de bullying;

c) cele mai frecvente cauze ale bullying-ului sunt: situatia materiala, rivalitatea dintre baieti si fete, imperfectiunile fizice, rezultatele la invatatura.

Pentru ameliorarea aspectelor negative, in urmatoarea etapa vom aplica dramatizarea in care rolurile se schimba si fiecare va avea posibilitatea de a experimenta o paleta de vasta de trairi, fiind alternativ victima, agresor si martor.

In urma aplicarii chestionarului, au fost indentificate cateva situatii tipice. Astfel, pandemia a modificat ponderea cyber-bullying-lui. De asemenea, cele mai frecvente ,,motive” pentru hartuire sunt: aspectul fizic, performantele scolare si starea materiala.

 

    

 

La sfârșitul anului școlar am desfășurat o activitate prin care am sintetizat cele mai importante achiziții din etapa de implementare a proiectului. Într-o atmosferă de sărbătoare, elevii au și-a scris gândurile pe o rola de hârtie. Au avut libertatea să folosească orice culoarea și să-și transmită orice gând.  Spre marea mea bucurie, am citit și mesaje care făceau apel la prietenie, la eliminarea discriminărilor și la pericolele fenomenului bullying. Am înțeles că activitățile din cadrul Proiectului Erasmus au avut un impact puternic și  durabil asupra elevilor. În activitatea școlară și în viața privată vor fi capabili să identifice formele de hărțuire și discriminare, fie că vor fi martori sau victime. Poate și datorită activităților care cultivă empatia vor fi mai puțin înclinați să devină la rândul lor agresori.