Săptămâna 13-17 octombrie 2025 a fost dedicată sărbătoririi zilelor Erasmus în școala noastră. Elevii claselor gimnaziale participanți la mobilitățile Erasmus+ au rememorat alături de profesorii lor experiența Erasmus și impactul asupra lor.
Coordonatorul Erasmus al școlii noastre, profesor Tobiaș Silvia-Daniela, a evocat alături de elevii claselor 7A și 7B mobilitățile desfășurate în anul școlar trecut în cadrul Acreditării Erasmus în Portugalia și Franța și a prezentat oportunitățile de participare la mobilități de grup cu elevii pentru anul școlar în curs.
„Erasmus+ o punte spre cunoaștere, diversitate și unitate europeană
Într-o Europă diversă, dar unită prin principii democratice și respect reciproc, Erasmus+ devine un catalizator al dialogului intercultural și al solidarității. Mobilitățile Erasmus+ reprezintă una dintre cele mai valoroase inițiative ale Uniunii Europene în domeniul educației, formării, tineretului și sportului. Acestea oferă oportunități reale de învățare, dezvoltare personală și profesională, dar mai ales de descoperire a unor valori culturale europene care contribuie la formarea unei identități comune.
Cu ocazia Zilelor Erasmus+ elevii clasei a VI-a B au participat la o activitate ce a avut ca scop promovarea valorilor precum democrația, solidaritatea, egalitatea de șanse și respectul pentru drepturile omului. Am folosit această ocazie pentru a împărtăși elevilor mei experiențele mele de formare Erasmus+, dintre carea cea mai recentă a fost activitatea de job-shadowing din Turcia.
Într-o lume marcată de schimbări rapide și provocări globale, Erasmus+ rămâne un far al educației europene, al unității în diversitate și al speranței într-un viitor comun.” (profesor Coreschi Iulia)





„În cadrul Zilelor Erasmus, preșcolarii din Grupa Mare „Buburuzele” au participat la o activitate dedicată cunoașterii diversității culturale și înțelegerii faptului că, indiferent de țară, limbă sau culoare, toți copiii din lume împărtășesc aceleași nevoi, emoții și dorințe, prilej cu care am aplicat cunoștințele căpătate la cursul de formare Erasmus+ din Strasbourg.
Activitatea a început cu vizionarea unui film educativ despre copiii de pe diferite continente, modul lor de viață și varietatea culturală existentă în lume. Materialul video a fost ales astfel încât să fie accesibil vârstei copiilor, prezentând într-o manieră caldă și prietenoasă diversitatea limbilor, a tradițiilor și a obiceiurilor.
După discuțiile de înțelegere și reflecție, copiii au realizat împreună un poster tematic, ilustrând ideea de unitate și prietenie între popoare. Posterul include o hartă a lumii, siluete de copii care transmit mesaje de salut în numeroase limbi, precum și simboluri reprezentative pentru diferite țări.
Copiii au fost implicați, curioși și deschiși, iar produsul final – posterul „Zilele Erasmus” – reflectă atât creativitatea lor, cât și înțelegerea mesajului central: suntem diferiți, dar minunați!” (profesor învățământ preșcolar Dediu Geanina Ramona)












„Elevii clasei a IV-a C au participat cu entuziasm la o activitate dedicată programului Erasmus, menită să le deschidă orizonturile către diversitatea culturală a Europei.
Copiii au vizionat mai întâi un material video despre proiectele Erasmus din școala noastră, despre activitatea de job-shadowing din Spania la care am participat și despre oportunitățile de învățare și colaborare între elevi din diferite țări europene, activități de care se pot bucura în clasele V-VIII, ca elevi ai școlii noastre (cu tradiție în mobilitățile cu elevii).
Inspirați de imaginile și poveștile prezentate, micii exploratori au continuat activitatea printr-un exercițiu interactiv: au marcat pe harta Europei orașele istorice în care s-au născut sau pe care le-au vizitat împreună cu familiile lor în ultimii ani.
Activitatea a îmbinat învățarea cu bucuria explorării, dezvoltând curiozitatea copiilor față de cultura, istoria și geografia Europei, în spiritul valorilor promovate de programul Erasmus.” (p.î.p. Perju Nicoleta Gina)


„🌍Am împărtășit cu bucurie experiența trăită în Afyonkarahisar, Turcia,elevilor de clasa a VIII-a– o călătorie educațională plină de descoperiri și tradiții.
📸 Le-am povestit despre școala gazdă, activitățile interculturale și momentele care ne-au inspirat să vedem lumea cu alți ochi.
💬 I-am încurajat să aplice cu încredere la fiecare oportunitate Erasmus care li se va ivi – pentru că aceste proiecte pot schimba vieți, deschide orizonturi și crea amintiri de neuitat.” (profesor consilier școlar Popescu Cătălina-Nicoleta)


„Cu ocazia Zilelor Erasmus, elevii clasei a 8-a B care au participat în mobilități Erasmus+ au realizat postere informative și le-au prezentat colegilor lor. Aceștia și-au împărtășit impresiile adunate din experiențele Erasmus+ adunate la activ, fie că au fost mobilități susținute de noi, în care au găzduit tineri din țările partenere, fie că au plecat în mobilități în țări precum Spania, Franța sau Turcia. Cu aceeași ocazie am povestit elevilor cărora le sunt și diriginte despre cea mai recentă experiență Erasmus a mea, participarea la cursul de formare de la Reykjavik.” (profesor Roman Cristian Ion)




„Erasmus+ Days este un eveniment anual pan-european care celebrează mobilitatea internaţională, schimburile de experiență educațională și valorile de incluziune, diversitate și cooperare europeană. De fiecare dată le povestim elevilor noștri, încă micuți, despre oportunitatea extraordinară oferită de aceste proiecte. Cu acest prilej le-am povestit elevilor mei despre cursul de formare din Dublin la care am participat în anul școlar trecut. Participarea nu este doar o experiență temporară, ci o investiție în educația, cariera și dezvoltarea ta ca persoană.” (p.î.p. Simionescu Marinela)
„La ora de dirigenție am desfășurat un joc pe care l-am învățat la cursul Erasmus+ de la Reykjavik.
Scopurile jocului sunt:
-să se afle la final cât de bine se cunosc între ei, cât de sudat este colectivul (elevii nu trebuie să comunice între ei, mai ales că era vorba și de luna nașterii și de ziua în care s-au născut, dar se pot ajuta/coordona).
-să se evidențieze liderii
Două eleve s-au evidențiat, prin faptul ca i-au coordonat pe cei mai lenți.” (profesor Vasile Mădălina)
„Elevii clasei a VII-a A au rememorat experiență pozitivă dobândită în mobilitățile Erasmus+. Fie că au vorbit despre Franța sau Portugalia, a prevalat bucuria întâlnirii cu adolescenții de care îi apropie preocupările și temerile comune, dincolo de bariera lingvistică și culturală. Cunoașterea limbilor străine facilitează integrare într-o lume multiculturală ce valorizează toleranță, respectul pentru individualitatea și preocuparea pentru ecologie. Activitatea s-a desfășurat în contextul pregătirii mobilității în Polonia ce se va desfășura în perioada 15-19 decembrie 2025.
Cu acest prilej, legat de sărbătorirea Zilelor Erasmus, am rememorat participarea la cursul de formare desfășurat în Dublin, furnizat de Teacher Academy și care a vizat folosirea AI în proiectarea unui demers didactic modern, individualizat și conectat la realitățile lumii contemporane. Chat GPT, Grok, Suno și multe alte platforme care potențează valențele creatoare fac deja parte din rutina cotidiană a elevilor noștri. Chiar dacă există temerea că AI va înlocui factorul uman, considerat că AI va înlocui doar oamenii care refuză ajutorul oferit de tehnologie. Eu îi îndemn prin lecțiile zilnice și exemplul personal pe toți elevii să privească încrezători spre viitor.” (profesor Vasile Mihai)