Pentu mine, Erasmus nu este o simplă excursie într-o altă țară, este o experiență de viață. Experiența Erasmus+ ține de latura culturii organizaționale şi este definitorie pentru cunoaștere, autocunoaștere, intercunoaștere, pentru dezvoltarea inteligenței emoționale și sociale, dar și pentru formarea abilităților lingvistice în context european.
Iată de ce, pe 17 martie 2024, am aterizat tustrei (alături de Mihai Vasile și Tăbăcaru Laura) în miez de noapte pe Costa de Sol, în inima Andaluziei, în zona cu cea mai bună climă din Europa 🙂 cum aveam să constatăm mai târziu.
Alături de nou întâlniții colegii din Tulcea, pe care i-am cunoscut la aterizarea în Spania, ne-am cazat in pitorescul orășel El Morche unde, în inima nopții, gazdele noastre ne așteptau deja cu cina ( la ora aceea ar fi fost, de fapt, un moc dejun foarte timpuriu) Gestul acesta a prefațat ospitalitatea deosebită a gazdelor noastre din hotelul Costamar.
A doua zi am făcut cunoștință cu cei care ne-au îndrumat pe tot parcursul cursului, cu senior Rafael .
Apoi a urmat turul orașului Torrrox , care este situat pe coline, deasupra orășelului de coastă Torrox Costa. Oricum, ambele localități andaluze sunt absolut minunate, casele și străzile emanând un aer de viață bună, liniștită, echilibrată și mai ales prosperă.




18 martie 2024 a fost o zi care ne-a adus la IES IES Alaguar din Torrox Costa.
Un liceu foarte spațios, cu săli generoase, cu o curte interioară spectaculoasă… Datorită acestui spațiu , toată munca elevilor și profesorilor era evidențiată, concentrată intr-un mod care permitea vizualizarea contribuției tuturor la implementarea unei mentalități deschise, nediscriminatorii. incluzive. În școală învață elevi din țări diferite, care vorbesc limbi diferite,
Directoarea Rosa Maria Torres Rosado ne-a prezentat profesorilor școli.. S-a remarcat in discuții profesorul de limba engleză, care ne-a pus în temă despre programa, orarul , proiectele școlii.





19 martie 2024 a fost ziua în care i-am urmărit mai atent pe elevii școlii. I-am urmărit la ore, am admirat dotarea instituției de învățământ, care avea ateliere unde elevii exersau activități practice , concrete, pregătindu-se ca viitori frizeri, electricieni, lăcătuși, pictori sau sculptori.


20 martie 2024
A urmat o zi cu alte activități interesante. După asistențe, am vizionat un spectacol al școlii de aplicație, prilej minunat pentru elevii de gimnaziu să-și demonstreze abilitățile teatrale și muzicale.



21 martie 2024
Am asistat la alte momente interesante: activități de circulație rutieră, activitate la bibliotecă ; am petrecut timp liber în pauzele lor, alături de elevi, căutînd să înțelegem de ce aceștia sunt atât de diferiți în comportament față de elevii din România…







22 martie 2024: Ne-au fost înmânate diplomele care atesta faptul ca am participat la acest job shadowingcu utilitate pentru intreaga activitate didactica ulterioara.
Ca un moment de reflecție: Școala românească ar trebui să se îndrepte într-o direcție în care să preia unele aspecte din experienta vestică.
- Scolile să aibă spații mult mai marei , cu zone dedicate activităților diferite, dotate cu diverse ateliere,
- Un singur program, cel de dimineață.
- Promovarea stării de bine în școli, fără presiune inutilă din partea cadrelor didactice sau a instituțiilor ierarhice
- Elevii cu dizabilitati sunt sustinuti de cadre didactice cu pregatire de specialitate.
- Egalitatea dintre sexe este valorizata in orice situatie.
- Comunitate locala implicată în toate aspectele educației.
- Egalitate de gen este promovata la nivel ofic






Mi-am propus ca, odată întoarsă în sala mea de clasă, să schimb cât mai mult din stilul nostru românesc de învățământ în altă perspectivă modernă, în pas cu schimbările timpurilor diverse pe care trăim.
#Fly with Erasmus!