Curs de formare: ”Facing Diversity: Intercultural Classroom management“, 25 – 30 martie 2024, Strasbourg – Franța, Europass Teacher Academy.
Descrierea cursului
Acest curs este pentru profesorii care lucrează în clase multiculturale.
A abordat probleme precum: cum este posibil să se creeze o programă potrivită atât pentru studenții nativi, cât și pentru studenții non-nativi? Cum pot educatorii să facă față limbajului și dificultăților de comunicare? Cum pot interacționa elevii într-un mod productiv, indiferent de apartenența lor culturală?
Prin discuții de caz, partajarea de bune practici și activități captivante, participanții vor explora practicile educaționale interculturale. Ei vor primi solicitări pentru a obține comunicare în clasele lor și vor explora soluții pentru planificarea activităților care vizează satisfacerea nevoilor noilor veniți fără a întrerupe fluxul didactic obișnuit.
Au fost prezentate strategii de predare cu obiective concrete, transversale (jocuri de rol, învățare prin cooperare și multe altele).
Până la sfârșitul cursului, participanții au dobândit o conștientizare mai largă despre diferite abordări de învățare, comunicare interculturală, metode inovatoare și cum să transforme diversitatea din povară în oportunitate.
Rezultatele învățării
Cursul i-a ajutat pe participanți să:
Identifice diferitele abordări de învățare ale elevilor pentru a putea alege strategii corecte de predare;
Aleagă metode potrivite pentru diferite clase, contexte și momente din timpul lecţiei;
Selecteze strategii de predare cu obiective concrete, transversale: joc de rol, învățarea prin cooperare;
Dobândească expertiză legată de comunicarea interculturală;
Transforme diversitatea din povară în oportunitate.
Ziua 1 – Introducerea cursului și stabilirea obiectivelor
Introducere în curs, școală și activități externe din săptămână;
Activități de spargerea gheții folosind drama pentru construirea încrederii și a ansamblului;
Identificarea nevoilor și a obiectivelor pentru fiecare participant;
Prezentări și jocuri de încălzire;
Confruntarea cu probleme tipice de management al clasei multiculturale;
Analiza nevoilor și Classroom „Identikit”;
Prezentări ale școlilor participanților.
https://www.canva.com/design/DAFxfwO13rM/GVd_ZIWUBpcvXMpDdV2IxA/view
Ziua 2 – Mindfulness și reflecție
Cunoașterea: ascultare activă, empatie, mindfulness;
Spre o școală incluzivă: ce ne unește și ce ne desparte?
Aptitudinile soft sunt lucruri serioase.
Intercultural and multicultural communities




There is a difference between integration and inclusion


Vizită la Parlamentul European din Strasbourg

Ziua 3 – Relație vs toleranță
O chestiune de identitate: relație VS toleranță;
A se recunoaște și a fi recunoscut;
Construcția narativă a identității;
Autobiografii.
Identity




Ziua 4 – Limba pentru comunicare
Nevoi comunicative;
Limbajul pentru a stabili relații;
Limba de studiat;
Limba pentru integrare deplină;
Clase de abilități mixte: Metode de diferențiere și învățare prin cooperare.

Why is it to hard to communicate with others?








Familii și școli: consolidarea relațiilor;
Construirea unor medii incluzive: de la clase multiculturale la interculturale.


Ziua 6 – Închiderea cursului și activități culturale
Evaluarea cursului: prezentarea competențelor dobândite, feedback și discuție;
Acordarea certificatului de participare la curs;
Excursii și alte activități culturale externe.
