Curs de formare: ”Facing Diversity: Intercultural Classroom management“, 25 – 30 martie 2024, Strasbourg – Franța, Europass Teacher Academy.

Descrierea cursului

Acest curs este pentru profesorii care lucrează în clase multiculturale.

A abordat probleme precum: cum este posibil să se creeze o programă potrivită atât pentru studenții nativi, cât și pentru studenții non-nativi? Cum pot educatorii să facă față limbajului și dificultăților de comunicare? Cum pot interacționa elevii într-un mod productiv, indiferent de apartenența lor culturală?

Prin discuții de caz, partajarea de bune practici și activități captivante, participanții vor explora practicile educaționale interculturale. Ei vor primi solicitări pentru a obține comunicare în clasele lor și vor explora soluții pentru planificarea activităților care vizează satisfacerea nevoilor noilor veniți fără a întrerupe fluxul didactic obișnuit.

Au fost prezentate strategii de predare cu obiective concrete, transversale (jocuri de rol, învățare prin cooperare și multe altele).

Până la sfârșitul cursului, participanții au dobândit o conștientizare mai largă despre diferite abordări de învățare, comunicare interculturală, metode inovatoare și cum să transforme diversitatea din povară în oportunitate.

Rezultatele învățării

Cursul i-a ajutat pe participanți să:

Identifice diferitele abordări de învățare ale elevilor pentru a putea alege strategii corecte de predare;

Aleagă metode potrivite pentru diferite clase, contexte și momente din timpul lecţiei;

Selecteze strategii de predare cu obiective concrete, transversale: joc de rol, învățarea prin cooperare;

Dobândească expertiză legată de comunicarea interculturală;

Transforme diversitatea din povară în oportunitate.

Ziua 1 – Introducerea cursului și stabilirea obiectivelor

Introducere în curs, școală și activități externe din săptămână;

Activități de spargerea gheții folosind drama pentru construirea încrederii și a ansamblului;

Identificarea nevoilor și a obiectivelor pentru fiecare participant;

Prezentări și jocuri de încălzire;

Confruntarea cu probleme tipice de management al clasei multiculturale;

Analiza nevoilor și Classroom „Identikit”;

Prezentări ale școlilor participanților.

https://www.canva.com/design/DAFxfwO13rM/GVd_ZIWUBpcvXMpDdV2IxA/view

Ziua 2 – Mindfulness și reflecție

Cunoașterea: ascultare activă, empatie, mindfulness;

Spre o școală incluzivă: ce ne unește și ce ne desparte?

Aptitudinile soft sunt lucruri serioase.

Intercultural and multicultural communities

There is a difference between integration and inclusion

Vizită la Parlamentul European din Strasbourg

Ziua 3 – Relație vs toleranță

O chestiune de identitate: relație VS toleranță;

A se recunoaște și a fi recunoscut;

Construcția narativă a identității;

Autobiografii.

Identity

Ziua 4 – Limba pentru comunicare

Nevoi comunicative;

Limbajul pentru a stabili relații;

Limba de studiat;

Limba pentru integrare deplină;

Clase de abilități mixte: Metode de diferențiere și învățare prin cooperare.

Why is it to hard to communicate with others?

Ziua 5 – Școală incluzivă

Familii și școli: consolidarea relațiilor;

Construirea unor medii incluzive: de la clase multiculturale la interculturale.

Ziua 6 – Închiderea cursului și activități culturale

Evaluarea cursului: prezentarea competențelor dobândite, feedback și discuție;

Acordarea certificatului de participare la curs;

Excursii și alte activități culturale externe.