Simionescu Marinela

Cursul „We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom” la care am participat in Florența în perioada 19 – 24 februarie 2024.

La acest curs au participat profesori din România (2 echipe), Turcia, Lituania, Grecia, Cipru, Croația, Spania.
Acest curs este conceput pentru a oferi o înțelegere mai profundă a dinamicii clasei, a bunăstării elevilor, a succesului în învățare și a implicării familiei în școlile incluzive. „Toți suntem speciali” reflectă atitudinea pe care educatorii o pot folosi în clasele incluzive, pentru a preveni etichetarea, izolarea sau agresiunea față de elevii cu nevoi speciale. Într-o clasă diversă, diversitatea este un sinonim pentru înțelegere, integrare și oportunitate. Spre finalul zilei de curs am fost îndrumați de către formatoare ce am putea vizita în celebrul oraș.

Nouă, participanților, ni s-a oferit o introducere generală asupra principalelor dizabilități, cum ar fi: dificultăți de învățare (dislexie, dispraxie), tulburări emoționale și comportamentale (ADHD, ADD, depresie, bipolaritate), dizabilități intelectuale și fizice și tulburări, dizabilități de dezvoltare (autism). De asemenea, am fost încurajați să ne împărtășim experiențele și dificultățile pe care le-am întâmpinat în profesia noastră.

În următoarele zile s-au derulat o serie de activități practice pentru a înțelege izolarea și comportamentele perturbatoare ale copiilor cu aceste nevoi. S-au luat în considerare interacțiunea dintre toți elevii dintr-o clasă în care se află și astfel de copii, sprijinul profesorului, dar și al colegilor lor ca fiind elemente fundamentale de construcție a abilități sociale pentru a face față stresului și neputinței.

Cursul ne-a ajutat să: să reflectăm și reîmprospătăm cunoștințele despre principalele dizabilități, cum ar fi dizabilitățile de învățare, intelectuale și fizice; să schimbăm reflecții și practici, împărtășind dificultăți sau provocări întâmpinate, dar și soluții; să experimentăm activități concrete pentru a preveni izolarea și comportamentul perturbator, care pot fi replicate în sala de clasă; să înțelegem cum să sprijinim elevi cu nevoi speciale și cum să-i împrietenim cu colegii lor.

Despre Tehnica Pomodoro: Numele “Pomodoro” provine de la cronometrul de bucătărie în formă de roșie (pomodoro în italiană) pe care Cirillo îl folosea pentru a-și structura timpul de lucru. Această tehnică are ca scop creșterea productivității și reducerea oboselii mentale prin împărțirea timpului de lucru în intervale scurte și bine definite, urmate de pauze.

Pașii Tehnicii Pomodoro: Alege o sarcină pe care dorești să o realizezi. Setează un cronometrul pentru 25 de minute. Lucrează la sarcină până când cronometrul sună. Ia o pauză scurtă de 5 minute. După patru intervale Pomodoro, ia o pauză mai lungă de 15-30 de minute. Prin aplicarea acestei tehnici, mulți oameni găsesc că reușesc să-și gestioneze mai bine timpul, să își îmbunătățească productivitatea și să mențină un echilibru sănătos între muncă și odihnă.

O activitate de la cursuri: https://www.canva.com/design/DAF9WDkfgAo/-TIxgfJjWrmDw6t1ksGoyw/edit?utm_content=DAF9WDkfgAo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton